woensdag 26 februari 2020

Zo geef je jouw klant telkens dat beetje extra

Meerwaarde binnen je klantenkring

“Ik denk dat we elkaar gewoon heel goed commercieel aanvoelen.” We staan op een afscheidsfeestje van een collega uit het vak. Iemand uit mijn netwerk legt tijdens een informeel gesprek uit wat volgens hem de relatie met één van zijn zakenpartners zo waardevol maakt.

Degene die aan het woord is, heeft net de vraag beantwoord wat hem zo tevreden stemt in de samenwerking. Dat zit ‘m volgens hem vooral in met elkaar op dezelfde golflengte zitten. “Allebei willen we de klant voorop stellen en daarin werken we heel goed samen.” Elkaar commercieel aanvoelen, noemt hij dat.

Spoedje

Ik laat zijn woorden tot me doordringen. Het is precies datgene wat we bij Mentoor Lease ook nastreven. Klantwaarde draait voor ons om net wat meer aandacht geven dan waar in eerste instantie om wordt gevraagd. Hoe vaak komt het niet voor dat een relatie naar ons kantoor in Lochem belt, met het verzoek spoedig te reageren op een voorstel? Want dat klantbezoek waarvoor cijfers worden gevraagd, dat staat voor komende middag al op de agenda.

Natuurlijk snappen onze relaties maar al te goed dat we nog meer werk op ons bordje hebben liggen. Maar dat is juist waar het volgens ons in het creëren van die klantwaarde om draait: de ruimte hebben om je klant te ondersteunen op het moment dat hij of zij dat het hardst nodig heeft.

Meerwaarde

Uiteindelijk wil iedereen verder. Op het moment dat jij in staat wordt gesteld je klant van een vlotte reactie te voorzien, hecht diegene daar waarde aan. Je wordt erom gewaardeerd. Je voelt elkaar aan en doet wat nodig is. Ook ongevraagd lever je een meerwaarde waar alle betrokkenen belang bij hebben.

Werkt dat bij jou ook zo? Of zie je jezelf nog te vaak aanrommelen met het in orde krijgen van de financiering, terwijl de klant je maar vragen blijft stellen? Kom met die vragen naar ons. Des te sneller kun je weer door en een andere klant ondersteunen. Deze manier van samenwerken kun je het beste zelf ervaren, dan kun je er net als wij over meepraten.

Wil je een goede prijskwaliteit leveren en meedenken in oplossingen voor álle betrokken partijen? Bel naar ons kantoor op (0573) 40 06 06 en samen kijken we hoe we jou én jouw klant net dat beetje extra ondersteuning kunnen geven.