woensdag 17 februari 2021

Zo blijf je in beeld bij je klant

Zo blijf je in beeld bij je klant

Een bezoek brengen aan (zakelijke) contacten leidt tot versterking en verbinding. Dat weet jij ook. In gesprek met de klant kom je op nieuwe onderwerpen en ontdekken jullie hoe je elkaar verder kunt helpen. Hoe vang je dit gemis in deze periode op?

Heb je een nieuwe dienst of product waarover je dolgraag met je netwerk wil spreken? Deel je enthousiasme via Teams of Zoom. Maak gebruik van deze instrumenten wanneer je een nieuw onderwerp wilt introduceren. Een uur uitleg is vaak al meer dan voldoende.

Interactie

Staat in jouw showroom een nieuw hybride voertuig? Of een voertuig dat elektrisch rijdt of zelfs op waterstof? Maak een live opname en zorg dat mensen op datzelfde moment vragen aan je kunnen stellen. Dan is er meteen ook onderlinge interactie.

De uitnodiging voor de presentatie kun je naar één contactpersoon sturen, maar ook naar meerdere tegelijk. Geef mensen de mogelijkheid zich vooraf aan te melden, zodat je zelf weet wie er ‘aanwezig’ is. Aanmelden is dan ook de enige mogelijkheid voor mensen om online aanwezig te zijn.

Kom er later op terug

Door vragen te stellen en op vragen terug te komen, creëer je een levendig online evenement. Beloof om op een later moment op vragen van aanwezigen die je niet tijdens het evenement kunt beantwoorden terug te komen.

De digitale ontmoeting kan op een willekeurig moment van de dag plaatsvinden. Geen van de aanwezigen hoeft ervoor in de auto te stappen, waardoor een half uur als duur van het evenement ook acceptabel is. Organiseer je het evenement ’s avonds, dan kost het de aanwezigen geen productieve uren overdag.

Uitleg geven

Maak de toehoorders nieuwsgierig. Waar liggen de verschillen tussen twee machines? De ene machine is het broertje van de ander en kent weer net andere specificaties. Hoe zien de subsidiemogelijkheden eruit? Een aantrekkelijke subsidie kan het verschil van een hogere investering teniet doen. Geef de aanwezigen informatie waar ze iets aan hebben.

Begin bijvoorbeeld met een technische introductie en laat je eigen dienstverlening daarop aanhaken. Als je dat wilt, kunnen wij de mogelijkheden van leasing aan je klanten toelichten. Dat geldt ook voor de fiscale mogelijkheden en de subsidieopties.

Hebben we je enthousiast gemaakt over dit onderwerp? Bel naar ons kantoor in Lochem voor meer ideeën.