donderdag 14 februari 2019

Met een hybride voertuig investeert je klant ook in zichzelf

Met een hybride voertuig investeert je klant ook in zichzelf

Stellen klanten je de laatste maanden vaker de vraag of je ze kunt helpen aan een elektrische of hybride machine? Dat is niet zo vreemd. Opdrachtgevers van je klanten moeten steeds meer voldoen aan strengere milieueisen.

Ging het voorheen vaak om de laagste prijs bij een aanbesteding, tegenwoordig weegt duurzaamheid ook mee.

Voorwaarde bij aanbesteding

De vraag naar elektrische en hybride voertuigen bestaat al lang niet meer alleen onder particulieren. Met grondverzetmaterieel dat aan strengere milieueisen voldoet, komt je klant sneller in aanmerking voor een aanbestedingsopdracht. Inmiddels zien we dat fabrikanten meer en sneller op deze vraag inspelen.

Diesellucht verdwijnt

Op evenementen zoals festivals staan steeds minder vaak dieselvoertuigen te ronken. Dit jaar verwachten we opnieuw een toename in lease aanvragen voor een elektrisch of hybride machine of voertuig. In de meeste gevallen hoeven deze machines geen grote afstanden af te leggen. Het draait vooral om het tussendoor laden en lossen. Bijkomend voordeel in het gebruik van hybride voertuigen is dat de mensen die er mee werken niet langer in de diesellucht hoeven staan en er minder geluid is. Goed nieuws, ook voor mensen die mensen met hoogwerkers werken.

Hogere prijs

Ondernemers die bij de tijd en in beeld willen blijven, doen er goed aan mee te gaan in deze ontwikkeling. Doen ze dat niet, dan draaft de concurrentie hen voorbij. Maak je klanten hiervan bewust. De aanschaf van een duurzamere machine kost je klant nu nog meer dan de aanschaf van een dieselvoertuig. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Opdrachtgevers die een elektrisch of hybride voertuig als voorwaarde stellen, zijn namelijk vaak bereid een betere prijs te geven. Zo verdient de financiering zichzelf terug.

MIA en Vamil

Wie kiest voor een elektrische of hybride oplossing, profiteert via de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil) van deze fiscaal voordelige investering. Deze regelingen gelden sinds 2019 alleen nog maar voor deze milieuvriendelijke voertuigen en machines.

Imago

Tot slot krijgt het imago van je klant een impuls op het moment dat die laat zien mee te gaan met trends zoals deze. Het is een promotie van een bedrijf en de klant laat zien dat duurzaamheid zwaar voor hem weegt. Hetzelfde geldt voor zonnepanelen. Ook daarvoor hebben we verschillende lease-oplossingen.

© 2024 Mentoor B.V.  |  Privacy  |  Ontwerp door Ovii Ontwerp  |  Realisatie door Fit2Page