woensdag 9 september 2020
Het verhaal van Mentoor Lease: wat past bij de situatie van de klant?
Grote kans dat ook jij in de afgelopen maanden een videogesprek hebt gevoerd met een klant terwijl je er voorheen naartoe zou zijn gereden. Dat gold voor ons afgelopen week ook, toen we spraken met een leverancier van voertuigen via het platform Teams. Normaal gesproken zouden we in totaal 3,5 uur in de auto hebben doorgebracht om op de locatie te komen. Met het oog op tijdsbesparing en natuurlijk vanwege corona pakten we het anders aan.
Maar wat willen we een leverancier van voertuigen die we niet eerder hebben ontmoet tijdens zo’n gesprek meegeven? Of we iemand nu face-to-face spreken of van achter een computerscherm: de strekking van ons verhaal blijft hetzelfde. Ons netwerk strekt zich uit van leveranciers tot de eindgebruikers van materieel. Er kan vraag zijn naar grondverzetmaterieel, een heftruck, een bus, een auto, een vrachtwagen of bijvoorbeeld een trailer. In een groot deel van de gevallen komen mensen bij Mentoor Lease uit omdat ze via een ander contact over ons hebben gehoord. Natuurlijk zijn wij op zo’n moment nieuwsgierig wat hen dan precies is verteld.
Mooie verhalen
Van machineleveranciers horen we regelmatig dat ze met verschillende leasemaatschappijen hebben gesproken, maar dat wij zo lekker praktisch te werk gaan. Dat is ook precies wat we ons contact via Teams in het gesprek mee wilden geven. We kunnen nog zo’n mooi verhaal schetsen, maar uiteindelijk gaat het om het ervaren van onze werkwijze en het gevoel dat je bij een samenwerking hebt.
Natuurlijk was ik liever naar ons contact gereden in plaats van hem te spreken via Teams, maar volgens mij is het goed gelukt ons verhaal over te brengen. Voor machineleveranciers zijn we een verlengstuk, want zij willen graag verkopen en wij willen zowel hen als de eindgebruiker verder helpen.
Wisselwerking
Daarom strooien we niet met moeilijke termen en blazen we niet hoog van de toren. Tussen alle betrokkenen is sprake van een constante wisselwerking en we hebben iets voor elkaar over. ‘Maatwerk in leasing’ noemen wij dat en hoewel het een mooie term is, laten we het liefst direct zien wat service, maatwerk en persoonlijk contact voor ons betekenen. Wat maakt onze werkwijze dan zo praktisch? We doen simpelweg wat gedaan moet worden en bouwen geen luchtkastelen. We vullen wensen in met ons uitzoekwerk. Regelmatig krijgen we van klanten de vraag wat mogelijk is. Wij draaien het om: de klant mag aangeven wat de wensen zijn en wij geven daarop een reactie. Het is veel eenvoudiger om de wensen op tafel te leggen. Wat gebruikelijk is, hoeft niet het uitgangspunt te zijn.
Aanpassen waar nodig
Uitgangspunt is het object, is het nieuw of gebruikt? Wat voor soort object is het en hoe ziet de situatie van de klant eruit? De combinatie moet passen. Wat in eerste instantie niet mogelijk is, lukt misschien wel als we één van de componenten veranderen en bijvoorbeeld voor een ander bouwjaar gaan zodat de klant langer vooruit kan. Niet nee zeggen, maar zoeken naar oplossingen. Wat helpt, is ons grote netwerk in de machinewereld waardoor we weten wat op welke plek is te halen.
We zijn onafhankelijk van welke financier dan ook en welk merk dan ook. En ja, dit is inderdaad een mooi verhaal. Zoals we al eerder zeiden, gaat het om het ervaren van het verhaal. Wil je ook met ons mogelijkheden uitpluizen, eventueel op locatie en anders via een videoverbinding? We horen graag van je, of je nu eindgebruiker of leverancier bent. We zijn bereikbaar via 0573 40 06 06.