woensdag 15 augustus 2018

Waarom iedereen een elevator pitch moet kunnen houden

Waarom iedereen een elevator pitch moet kunnen houden

Weet jij in slechts een paar zinnen je dienst of het onderscheidend vermogen van het bedrijf waarvoor je werkt te omschrijven? Een paar weken geleden kwamen we voor die uitdaging te staan, tijdens een elevator pitch.

De pitch daagde ons uit stil te staan bij de uitgangspunten van Mentoor Lease waar ook in de regio nog niet iedere belanghebbende van op de hoogte is: de manier waarop we zowel zzp’ers als beursgenoteerde bedrijven helpen met het verbeteren van hun rendement.

 

Beeldvorming

Mensen die nog niet voldoende bekend zijn met Mentoor Lease, hebben wel eens de overtuiging dat onze dienstverlening alleen gericht is op de kleine ondernemer. Of ze zijn juist in de veronderstelling dat we met name grote machines financieren. Mensen die je bedrijf nog niet voldoende kennen, zijn toch vaak geneigd zich daar alvast een beeld bij te vormen.

 

Niet bankafhankelijk

Eén waarheid is er niet. We bedienen een divers aantal klanten, van groot tot klein, met een klein of groot leaseverzoek en in heel Nederland. Waar het om gaat, is dat we een onafhankelijk positie op de leasemarkt bekleden. Het onderscheidend vermogen waarover we in de elevator pitch mochten spreken, zit in het feit dat we niet bankafhankelijk zijn. We spreken met bedrijven als ondernemers onder elkaar waarbij sprake is van onderling vertrouwen.

 

De pitch

Het belang dat we bij ons werk hebben? De klant daadwerkelijk verder helpen. Dat omschreven we als volgt in de elevator pitch: ‘Ervaart u ook dat het regelen van lease veel tijd vergt en u bovendien uiteindelijk niet weet of u het beste heeft gekregen? Daarvoor hebben wij de oplossing, we verzorgen het leasetraject van begin tot eind. Bovendien stellen we als onafhankelijk intermediair het best mogelijke aan u voor. Ons sterkste aanbod bepaalt onze concurrentiekracht in de markt.’

 

Concurrentiekracht

Wat we met die concurrentiekracht bedoelen, is dat klanten niet zelf door de markt heen hoeven struinen. Uit het aanbod dat op de klant van toepassing is, filteren wij de best mogelijke oplossing. De inhoud van die oplossing verschilt per klant. De elevator pitch daagde ons uit na te denken over onze USP’s. We zijn er voor zowel de grote als de kleine ondernemer, voor grote en voor kleine investeringen. Dat kan om een starter gaan, maar ook om een bedrijf dat al heel lang bestaat.

Samen verbeteren we het rendement van een bedrijf. Het stadium waarin dat bedrijf zich bevindt, is van onwillekeurig belang. Wat we willen, is samen tot scoren komen.

© 2024 Mentoor B.V.  |  Privacy  |  Ontwerp door Ovii Ontwerp  |  Realisatie door Fit2Page