woensdag 17 maart 2021

Op deze manier heeft een leverancier snel tijd voor de volgende klant

Op deze manier heeft een leverancier snel tijd voor de volgende klant

Een klant wil bij jou een machine of voertuig kopen en wil dat doen door het object te leasen. Je bent blij dat de keuze van je klant op jouw assortiment is gevallen en wilt nu verder met het helpen van de volgende klant.

Hoe lang duurt het voordat deze ene lease-aanvraag is goedgekeurd en heeft de leasepartij wel verstand van de business waarin jouw klant werkt?

Verlengstuk van jouw service

Hoe belangrijk is het voor een leverancier dat de leasepartij waarmee hij samenwerkt, verstand heeft van de materie? Het contact met de leasepartij kun je zien als een verlengstuk van jouw service. De kennis van deze partij en het commerciële inzicht helpen jouw klant met het nemen van een beslissing. De leverancier en de leasepartij zijn echt partners van elkaar, want ze werken in elkaars verlengde.

Mentoor Lease kun je al inschakelen op het moment dat je een offerte aan de klant uitbrengt. Gelukkig hoef je zelf niet alles van het leasetraject te weten. Mentoor Lease kan het eerste contact leggen, of jij maakt de verbinding. Heb je zelf de wensen van de klant nog niet duidelijk, dan kan de leasepartner vrijblijvend alvast contact leggen.

Rechtstreeks schakelen

Heb je de offerte van een machine of voertuig liggen, dan kan Mentoor Lease één of meerdere leasevoorstellen doen. Uit ervaring weten we dat rechtstreeks schakelen efficiënt werkt, want zo horen we sneller wat de wensen zijn. Dat scheelt jou als leverancier tijd en zo kun je vlotter door naar de volgende klant met een specifieke wens.

De offerte voor een lease-aanvraag leggen we zo snel mogelijk terug bij de leverancier of klant. Snel schakelen, van links naar rechts. Dat doen we graag. We merken dat het voor zowel de leverancier als de klant handig is dat we niet alleen kennis hebben van financieren maar ook van de sector waar de klant zich in bevindt. We willen weten wat er speelt in zijn wereld. Die kennis nemen we mee bij de lease-aanvraag. Van klanten krijgen we daarvoor waardering. Ze vertellen hun leverancier dat ze iemand aan de lijn hebben gehad die in oplossingen denkt en adviseert over het gunstigste scenario.

Elkaar versterken

Zo kom je echt in gesprek met elkaar. Hier in Lochem gaat het voor ons veel meer om de relatie en iets moois neerzetten met elkaar. Daarbij houden we rekening met faciliteiten, subsidies, seizoensinvloeden, de economie en milieueisen die nu en in de toekomst van toepassing zijn. We geloven dat we elkaar op die manier echt versterken.